Säker lydnad-ja men visst...säkert!

Inför tävlingen igår var det ju inte lydnaden som kändes tveksam utan det är ju söket jag haft problem med på tävling. Därför var det ju en träningstävling för min del för att få stigrutin. Nu blev det lite upp och ner-vända världen så vi fick uppflyttningspoäng på specialen (8,5 + 8,5 i söket) men inte på lydnaden. Hon var helt galen på plan och alldeles för taggad. Det började med att hon satte sig upp på platsliggningen-hon som ALLTID har legat i alla situationer. Blev helt paff när jag kom tillbaka. Hon hade tydligen börjat vrida sig om när pistolen klickade och sedan satt sig upp. Tacksamt med bruksreglerna dock som ger en 8:a i betyg när de sitter upp.

I övrigt så tjuvade hon på det mesta kändes det som. Gick på TL:s kommando och var allmänt tossig. Men publiken sa att hon såg ut att ha roligt iaf. Det är ju en tröst. Fick en lärdom av det här iaf att inte träna igenom programet på samma plan och med samma TL, endast två dagar före tävling. Hon lär sig fort Tixan -Åh den här kan jag, då behöver jag inte vänta på mattes kommando. Vi fick bara en dubbelnolla (framåtsändande, sprang rätt igenom till 25m-punkten och stannade) men i övrigt var väl betygen i snitt sjuor. Det bästa blev en 9,5 på ljudgivningen.

Är nöjd med sök och uppletande även om det var lite mkt spring i benen på uppletandet och så var hon tydligen utanför rutan en stund fast det såg inte jag. Vår ruta är lite svår att se i. På söket fick vi en del olydnad när Tix inte ville går över ett kärr med is över på vägen in till stigen. Fjantfia! Lite oavsökt. Men jag kände mig mycket säkrare och gick fram bra på stigen. Ska nu sätta mig och anmäla till lite tävlingar framöver och sen ska jag ner och träna på klubben med Marie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback