Snö?

Men vad är det här? Nu snöar det igen. Självklart just idag när Johan är på väg till Mora för att köpa bil till oss. Volvon ska bytas ut mot en Renault Laguna som drar så mycket mindre och ändå har gott om plats för hundbur och barnvagn. Har förmanat honom att köra försiktigt femtioelva gånger under morgonen.

Träningen för Sandra i fredags var jättebra och jag fick riktigt bra hjälp med fria följet. Plockar helt bort belöning under någon vecka för att lugna ner Tix. Dessutom petade vi i min gång vilket, tillsammans med kort koppel för att styra in Tix i rätt position, gjorde susen. Fick också lugnande ord i att inte vara rädd för att hon blir låg eller tycker momentet är tråkigt för det gör hon inte. Är bara bra om hon blir lite dämpad för det är så lätt att dra upp henne ett snäpp igen om man vill. Jobbade även med tungapporten lite och fick bra idéer där också.

Eftersom min förkylning blivit värre igen har jag hållit mig inne i helgen och vilat. Hoppas det hjälper för nu vill jag känna mig frisk och kry. Tix fick dock konditionsträning igår för hon och Johan var ute och sprang en runda. Jag vill också ut och springa! Igår kväll körde vi ett kort lydnadspass på Vaksala torg (!) och imorse blev det också en stund på morgonprommisen. Ska försöka köra mängdträning på friaföljet nu för att se om det ger resultat.

Tixs nya hobby inomhus är att plocka leksaker som Tuva (
6 månader igår!) kastar i golvet när hon sitter vid köksbordet. Är dock svårt att få henne att lämna dem till Tuva direkt utan hon kommer med dem till mig eller Johan. Men det är ändå väldigt sött. Leksaksuppletande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback