7:e reserv

Fick PM:et från Olandstrakten idag och jag är sjunde reserv. Så det känns inte som att chansen är så stor att komma med men vi tränar på som om det var så ändå. Kommer vi inte med så hoppas vi på 8/7 i Heby. Var ute i Jälla och spårade tillsammans med Susanne igår. Tix fick ett lite längre spår än hon gått förut och hon startade bra och var mycket taggad men efter halva spåret så bara "dog" hon och ville inte alls spåra trots att hon gick precis över spåret. Hon kände nog också lite press från mig och blev osäker vilket leder till att näsan bar far upp. Till slut bara promenadgick hon men då började vi om lite samtidgt som vi kom ur skogen till ett fält. Där tog hon upp spåret igen och tog en vinkel jättefint innan hon fick sitt slut. Skönt att vi fick avsluta bra. Tror att de kan vara bra att ta en paus i spåret för att hon ska få vila och samla sig lite innan man släpper på igen. Hon behöver väl vänja sig lite vid längre spår. De två pinnar som hon inte sprang förbi för att hon sneddade/inte spårade plockade hon bra. Funderar på att pröva godis i spåret igen för att hon ska bli lite noggrannare.

Idag skull jag och Marie ses på klubben för lydnadsträning men det regnar ute så motivationen är inte på topp. Får se om det blir bättre nu i eftermiddag. I morgon är det skyddsträning. Träningen i fredags gick jättebra och det är så grymt kul. På onsdag åker vi till Jönköping över helgen men jag ska se till att få till något spår och lite lydnadsträning där också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback