Ny kompis!

I söndags fick Tix en ny kompis. Kattungen och blivande musjagaren Zeke flyttade nämligen hem till oss. Det är en riktigt tuff och nyfiken liten kille som inte är rädd för varken vårt tossiga barn eller hund. Han fick en riktig prövning när vi hade 1-årskalas för Tuva med flera barn som ville leka med honom men det gick hur bra som helst. Foto kommer när bredbandet fungerar som det ska.

Intejagarådjursträning har gått bra fram tills i måndags när Johan skulle ta ut Tix men skulle bara hämta kopplet utanför först. Hon drog direkt från dörren efter ett rådjur som stog på grannens tomt. Sen gjorde hon mig riktigt orolig genom att vara borta i två timmar. Jag var ute och ropade och tillslut kom hon slokörad tillbaka från skogen. Hon var nog lite spak efter att ha gått vilse. Igår tog vi en morgonsväng med långlinan igen och stötte upp två skitrådjur men då skötte hon sig exmplariskt. Så klart hon har koll på att långlinan sitter där. Dock fick jag tillfälle att att ta diskussionen med henne när hon tänkte jag en katt, som styker runt här, senare på dagen.

Var och tränade skydd igår. Känns jättebra och vi bygger verkligen allting noggrant från grunden. Jobbade med korgen förra gången så igår fick hon bita en del och så påbörjade vi transporterna med att hon ska få in att känna rätt position mot mig samtidigt som kan ha koll på figgen.

Idag skulle vi tränat sök men står tyvärr utan bil så det blir inget med det. Missade träning i söndags också efter som vi haft besök för Tuvas födelsedagsfirande. Nästa helg ska det tävlas och det känns ju inte så bra att vi missar massa träning före det men vem vet-hon kanske vilar sig i form. Ska iaf åka in och köra lydnad ikväll och så blir det nog en cykeltur nu på dagen så fåset får sig en omgång.

Tja!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du måste lägga ut kort på nytillskottet pronto! Älskar katter.... Speciellt om de är duktiga på att jaga möss! Kilroy är jätteduktig - fast tyvärr gillar han att vara utomhus så mycket att han ibland slarvar med inomhus-jobbet... Men mus-liken utanför ytterdörren (som Heinz givetvis hittar) talar om för mig att han gör sitt jobb vad det gäller att decimera mus-stammen på gården som helhet.... *s*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback