SM!

Igår åkte jag, Tuva och Marie till Västerås och kikade på sista dagen av bruks-SM:et. Vi var på plats vid 8.30 och bänkade oss vid spårhundarnas lydnad. På samma plan gick även dagens höjdpunkt-planskyddet. Mimmi med familj gjorde oss ock sällskap så Tuva fick en välbehövd lekkamrat. Jättekul att titta på alla duktiga ekipage och särskilt de tre på pallplats var imponerande att se. Vann gjorde Frida med Best som verkligen var en fröjd att se. Så lugn och sansad förare vill jag också vara på plan. Jag fick många idéer och funderingar med mig till den egna träningen också så det är faktiskt nytta att titta på tävling också inte bara nöje. Skulle behöva kika lite mer på Lägre klasser bara.

På vår träning i torsdags körde vi två pass med korg. Tix blir, vilket inte är första gången, störd av mig och går mycket bättre när hon och fig jobbar själva med mig en bit ifrån. Hon behöver hjälp att hitta bevakningspositionen efter stötet och det "ligg" får fig ge henne istället för jag så blir hon inte osäker och börjar kika på mig och fråga om hon gjort rätt. Stöter bra och så det känns(enligt uppgift) gör hon även om det blev ngn miss här och där.

I lördags var vi ute hela dagen och rekade sökbana inför tävlingarna 28 sept. verkar bli en jättebra bana med varierad terräng och det ska bli kul att köra på en ny bana faktiskt. Den andra var väldigt välkänd för alla tävlande. Ser mycket fram emot att få tävla igen och knappast mindre efter att ha tittat på SM.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback