Sök och stallbesök

Tränade sök igår i en kraftigt kupperad bana. Hade hjärtat i halsgropen några gånger nu när jag skickade Tix som vanligt igen utan att välja några "snälla" vägar. Hon tar det ju inte direkt försiktigt utan kastar sig upp för, ut för och igenom allt som kommer i hennes väg. Inga men har hon haft efter träningen så det känns mycket skönt. Märks dock att hon har dålig kondis. Räcker liksom inte att cykla, jogga och liknande utan det är just sök hon behöver träna för att få orken för sök (inte så konstigt!). Idag får hon iaf en ordentlig terrängpromenad för vi ska ut till Jumkil och snitsla upp spår inför helgens tävlingar. Själv är jag lite less för vi kom inte med på lägre spår i Sandviken, femte reserv ger ju inte mkt att hoppas på... Missar dessutom skyddsträningen idag pga snitsladet =( Jag som är sååå taggad och full av träningsidéer efter SM:et. Glömde ju förresten skriva att min, förhoppningsvis, blivande uppfödare Ralf som har kennel Winonas, kom på bronsplats i skyddet. Han och hans malle Harry hade ett supersnyggt skydd. Imponerande tycker jag, särskilt när hunden också används i tjänst. Deras tik Amie är nu tjock om magen så det bådar ju gott...men jag "ropar inte hej...."

I morse var Tix med mig till stallet och träffade Miro som jag är medryttare på sedan två veckor tillbaka. De var lika snällt nyfikna på varandra båda två så det kan nog bli bra att ta med Tix ut ibland. Just nu är dock jag och pållen inne i en testfas vilket innebär en del bråk innan vi lämnar stallplan. Det kan nog få Tix att gå igång lite så jag vill känna mig säker på henne omkring hästen först så hon får bara vara med när jag är på marken ett tag till. Annars är det ju toppen med den gratis motionen hon får samtidigt som jag rider= sparande av dyrbar tid! Det är hur som helst superkul att rida igen!

Nu ska jag överge datorn efter några timmars plugg och byta om inför skogsturen.

Ha re gött!!

Kommentarer
Postat av: Mette med Tricksy

Din uppfödare har också kommit med i landslaget för att representera Sverige i NM - ytterligare en fjäder i hatten...

Kram

Mette

Postat av: Cherkan

Hallojsan! Läste just på aftonbladet om polishunden som blev biten av två "kamphundar" i helgen. Det var ju en Tixvovve ju - snyft! Hoppas det går bra för den stackarn!



KRAM PÅ ER! // Cherkan

2008-09-01 @ 13:36:53
URL: http://emneus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback