Avslutning..

Så här i slutet på året så är det en del avslut som avklaras. Igår var det sista kurstillfället för Appellkursen jag instruerat under hösten. Några tappra ekipage körde igenom sina lydnadsprogram i regnet och leran på planen innan  vi gick in och åt kladdkaka med grädde. Nej, jag hade inte bakat utan frysdisken på ICA stod för kakan. Kursarna överraskade mig med ett presentkort på Brukshundcenter och jag blev verkligen jätteglad. De skrev så fint om att de uppskattat mig under kursen. Sånt värmer! Kul att se också hur mycket de utvecklats under hösten och jag är säker på att få se flera av dem ute på tävlingar framöver.
Idag var jag på sista styrelsemötet för året. Jag har avsagt mig arbetet i styrelsen nästa år då jag känner att jag måste dra in lite på klubbarbetet. Inför nästa år har jag dock åtagit mig lite annat kul som bla sökansvaret i TÄS. Och så blir det förhoppningsvis lite mera hundgöra här hemma. På fredag beräknas det komma "krokiga" valpar så håll tummarna. Håll samtidigt tummarna för mig som varit på anställningsintervju och får besked i dagarna, otroligt nervöst men det kändes iaf bra under intervjun. Vad mer kan man göra? Snart är det också dags för avlutning på den här terminen och det firar vi i basgruppen med lite glöggmys hemma hos oss på lördag. Otroligt att det bara är en termin kvar sen.

Tix känns piggare och starkare än på länge just nu och uppvisar energi och självkänsla både i söket och skyddet. Konditionsträningen ger resultat samtidigt som hon lämnat efterlöp och skendräktighet bakom sig. Som hon är nu vill jag alltid ha henne, pigg och glad. I skyddet får hon bli lite tokig nu när vi har långt till vårens tävlingar. Hon behöver vekligen få släppa lite på ordning och reda och tagga till och släppa loss. I onsdags fick hon bita i bitjackan och det var jättekul! Det kör vi nog på med i morgonkväll också. I fredags tränade vi sök och även det gick bara fint. Hade en riktigt bra känsla av att allt bara funkade som jag hoppas infinner sig vid morgondagens sökträning också. Ska nog hitta på lite skoj och stoj hos figuranterna också för att överraska henne lite. Hon är så lättbelönad med kamp/leksak så man glömmer bort att variera sig. Kanske skulle skippa skallmarkeringarna och skicka ut flyende figgar med bitstocken. Det skulle hon nog gilla!

Alltid kul med kommentarer. När jag påminns om att någon faktiskt läser så blir det roligare att skriva.Är dock så trist med inlägg utan foton men eftersom jag är sämst på att ha kameran med mig kastar jag in en gammal bild på mig och Tix som väntar på vårt spår i Norrköping.

 

Foto: C.S.

Ha det bäst...Natti, natt!!

Kommentarer
Postat av: Cherkan

Vad snygg hon är lilla Tixan! Finaste finaste i hela världen!



Spännande med intervju - du får lova att berätta hur det går!



KRAM FRÅN OSS

Postat av: Angelina

Tack vännen!

Vad roligt att du uppdaterade!

Du måste berätta mer om jobbet och intervjun när du fått besked.

E det bara en termin kvar för dig, tusan va tiden går snabbt!

Jag kommer hem runt 20:de så om ni har planerat nån träning före el efter jul hänger jag gärna med.

Kramar i massor

A

2008-12-10 @ 11:23:18
URL: http://kiras.doggyblogg.se/
Postat av: C

Kul att Tixan äntligen känns pigg och stark! Vi får ge oss ut och träna en sväng så ska jag ta med kameran och ta lite nya bilder på er.



Håller min tumme hårt för valpar och anställning.



Kram!

C

2008-12-10 @ 20:40:52
URL: http://vinternoll8.blogspot.com/
Postat av: Mikaela

Vad roligt med valp och anställning! Hoppas det går bra! Spännande!!

Jag har varit dålig på att höra av mig om att ses nånting, men efter jul ser det ljusare ut både på jobbsidan och privat! Jag följer gärna med nån gång och kikar på sökträning!

2008-12-11 @ 13:09:35
URL: http://www.flox.webgain.se
Postat av: Kristina

Bäst att lämna en kommentar! =) Har titta in här efter ett besök hos Krokasmedens. Skoj att det är valp på gång. Mycket spännande kull tycker jag (eftersom jag har syster till Zaga) =) Roligt att läsa om pigg och glad vovve! Ha det gott och lycka till framöver med hundar och jobb!

Hälsningar Kristina (vi har setts på en skyddskurs för Fredrik E)

Postat av: Elin

Jag håller alla tummar för valpar och anställning!!

Kram Elin

2008-12-12 @ 08:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback