8 veckor=6 månader

Var hos sjukgymnasten med Tix idag. Det gav ju inte mycket positiva tankar precis. Från att ha hoppats kunna vara tillbaka och tävla sök/skydd till sommaren så är jag nu glad om det blir tävling till hösten för oss. Minst sex månader,med betoning på minst, kommer det ta allt som allt med läkning och rehabilitering. Var annars mycket givande att träffa sjukgymnasten som var trevlig, tydlig och kändes kunnig. Hon förklarade så jag förstod vad som är skadat och vad som måste ske för att Tix ska bli som hon var igen. Frakturen är ju det som kommer läka snabbast och var hållbart därefter. Däremot ligament, senor och muskler kommer bli ett större problem. Eftersom hasen varit ur led så är den mycket känslig och måste bli ordentligt stark för att inte slitas ut mer. Tix har redan blivit väldigt stel i benet och har tappat en hel del muskler. Det går så otroligt fort ju. Även övriga kroppen har tappat muskler och jag tycker hon ser helt tanig ut. Jag har fått en del övningar som ska göras med benet och framförallt så är det absolut förbjudet för Tix att dra upp benet och hoppa på tre ben. Hon ska gå på benet lååångsamt så jag måste näst intill ha henne att gå fot så fort hon ska gå från A till B. Ska träna mycket på saktagående så hon kan gå sakta och rasta. Åh va kul det här känns just nu...NOT!
Snart är det iaf "Anna Phil" min favvoserie. Ska glo på det och äta choklad så känns det nog lite bättre sen =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback