Röntgen igen

Igår var Tix och röntgades igen för att kontrollera så läkningen går bra. Bilderna såg bra ut men ortoped och sjukgymnast var inte nöjda med att Tix inte alls vill gå på benet. Eftersom hon gått med knät uppdraget något så har muskeln där över blivit förkortad. de hade tydligen inte tänkt på att det borde ha motverkats på något vis från början. Nu har jag fått en övning att börja med för att tvinga henne att belasta benet lite och på måndag ska vi till sjukgymnasten och se vad som ska göras mer. Blir irriterad på mig själv också att inte jag tänkt på att det kanske borde stretchas men man lyssnar ju blint på vad veterinären säger eller inte säger. Inser att jag har dålig koll på hundens anatomi överhuvudtaget. När man höll på med häst hade man ju en jäkla koll på allting och kollade av och kände i tid och otid. Ska försöka förbättra mina kunskaper på området och är sugen på att gå en grundkurs i hundstretchning på Axelssons men det är dyrt. Och efter den här resan med Tix så lär det inte vara många slantar kvar i plånboken. Måste försöka jobba lite fler pass per månad för att förbättra budgeten.
Kruts utveckling går faktiskt framåt och även om det inte är med någon rasande fart så är det kul att se. Vi spårade igår och det gick hur fint som helst. Då var det ju i hemma-skogen med bara mig där vilket är en fördel. Han har dessutom blivt mer uppmärksam på mig och kan koncentrera sig på lite övningar samt leka och dragkampa som belöning. Igår kunde jag dessutom stå och prata med grannen i flera minuter utan att Krut var tvungen skälla på honom. Men när Ivar pratade lite med krut som nosade på hans fötter då var det dags att vråla och ragga vilket vi ignorerade och efter ett tag lugnade han sig igen. Man får vara glad för det lilla... Tur man har så förstående (och halvdöva) grannar. Våra grannar på andra sidan är på sportlovsresa så nu behöver han inte vara och vråla där varje morgon. Nästa vecka ska han nog få visa upp sig på myndigheten igen och sen får vi se vad som beslutas.

Nu ska jag skriva på studiegruppens pågående arbete i kriminologi och äta frukost.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en bra dag.

Postat av: Emelie

Halloj!
Vad tråkigt att Tix gjort illa sig, hoppas det kommer bli bra! Var in på din andra blogg om Tuva, såg att du varit på Edeby gård i januari, det är min arab du har kort på....lite komiskt!! Ha det så bra. Vi kanske ses nåt framöver. Kram Emelie o hälsa alla andra i sökgänget

2008-02-25 @ 00:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback