Tjuren Ferdinand

Idag var det dags för Kruts och mitt första träningspass tillsammans med hundförarna. Jag har varit lite tveksam till Kruts utveckling (eller brist på sådan) så idag fick vi hnga på ut så andra än jag kunde göra en bedömning. Vi var vid Librobäck och spårade. Alltid kul att prata hundträning och att se hur de tränar sina hundar. Angående Krut så tyckte de likadant som jag. Förutom hans försiktighet och osäkerhet så visade han noll intresse för det lilla valpspåret som lagts ut och när vi kom på slutet, en slang, så var den lika ointressant. Vi kom fram till att det är lite "Tjuren Ferdinand" över honom. Han stog mest tryckt mot mig och drömde. Så nu får vi se hur det blir, om han blir kvar ett tag och jag jobbar på för att se hur det blir, eller om han åker snart. För mig är det ju lärorikt med en lite trögare hund också men det känns ju lite meningslöst att lägga en massa jobb om det inte blir ngt av honom. Jättesynd men kanske finns det ngn annan hund som kan ta hans ställe. Särskilt som Tix nu är helt obrukbar. Tycker så synd om henne som inte får göra något kul men hon är ganska bra på att ta det lugnt, iaf inomhus. Men det är ju några veckor kvar än innan hon blir av med skenan.

Glömde skriva att det var årsmöte på klubben i onsdags. Jag och Tix tilldelades då två vandringspriser för våra brukstävlingsprestationer under året-jättekul!

Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis till utmärkelsen mitt i alla bedrövelse!
Klappa Tix från mig, vi ses!

2008-02-13 @ 21:53:58
Postat av: Ina & Moia

STORT GRATTIS till vandringspriserna! Inte helt oväntat i mina ögon och ni är verkligen värda det efter era fina prestationer! Tråkigt, tråkigt med Tix skada, men du ska se att hon snart är tillbaka i gamet igen! ;) Och hoppas att du inte tror att alla schäfrar fungerar som Krut - jag har levande bevis på motsatsen! ;)

Kram från mig och Moia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback