Gott nytt år!

Efter en nyårsafton hemma hos mamma som bor vid vätterstranden i Jönköping är jag mycket tacksam att Tix är fullkomligt oberörd av allt vad smällare och raketer heter. Tydligen samlas nämligen halva jönköping på stranden för att avfyra sina högljudda saker och jäklar vad det smälde. Tix som låg och slumrade tittade bara upp en stund och undrade vi varför vi andra tittade ut genom fönstret. Sedan somnade hon om igen trots att det smälde så man själv nästan satt och hoppade. Verkligen skönt för det måste varit många hundar som inte mådde lika bra igår och det är ju riktigt illa att det ska behöva vara så. För att inte prata om den nedskräpning som blir. Där var verkligen en sopstrand som jag och Tix tog morgonpromenaden på idag. Och som vanligt har det ju självklart hänt en massa olyckor med raketer. Man kan undra hur länge det ska få fortgå innan man ser till att lagen som faktiskt finns efterföljs eller att raketer helt förbjuds.

Nyårsafton var för övrigt trevlig med mat, godis och frågesportspel med familjen. Och lite skumpa vid tolvslaget såklart. Känns skönt att det nu börjar bli klart med alla helger så vardag och rutiner kommer igång igen. och hundträningen med den. Tuva börjar på förskolan nu snart så det bli ju ngt nytt och då kommer man ju vara mer ledig utan dåligt samvete de dagar man inte behöver vara i skolan och alltså träna mer hund =) Nu är det ju ett nytt år med nya mål för vad som ska presteras under året. Förhoppningsvis kommer vi ju få en ny hund i familjen under året också.

Vi önskar er alla ett gott nytt 2008!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hejsan!
Jag brukar smyga in här och tjuvläsa din blogg. Jag har ju sett din valp som liten då jag bor i samma by som uppfödaren till din valp.

Är det en liten Garbovalp som kommer?? Ialla fall stort lycka till med den nya valpen under 2008.

Åsa & Mallekrafts B´Blizz


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback