Sök,simning och lite hälta..

Tränade sök i fredagskväll. Var vid Läby, en kort men tyvärr mycket kuperad bana. Glömde det när vi bestämde platsen men det gick bra ändå. Tix fick gå tre skick med figge på varje och det var inte problem förutom att hon fastnade med bakbenet i sökskynket på sista  och jag satte hjärtat i halsgropen för det såg ut som om hon var trebent. Så fick hon iaf göra om det sista skicket så det blev en fin markering som avslut. Det var riktigt vamt och flåsigt för både hundarna och oss förare Mette, Sanna, Marie L och jag. Mette hade varit och skulle på flera bra läger och jag är så avis. Men det har ju inte varit mycket mening med att åka på läger med Tix i år... Tix var utan krämpor efter söket, skönt.

Både lördag och söndag har vi börjat med ett morgondopp med en sväng simning för mig och Tix. Jätteskönt i värmen som varit minst sagt tryckande. Skulle tränat sök igårkväll också men när kl var 18.30 och vi skulle åka var det fortfarande 30 grader ute och Tix var helt däckad (och jag också ganska trött) så hon fick slippa den anträngningen. Lika bra var kanske det för senare på kvällen tog vi en kort cykeltur och gjorde lite lekuppletande (kasta ut boll som ska hittas) i inte allt för jobbig terräng, och då fick hon tydligen lite ont och haltade igen i traven. Efter att vi gått hem och jag stretchat henne lite så verkade hon dock ok och likaså idag efter en natt med Back on Track.

I veckan får det bli träning sent på kvällarna om denna värme ska hålla i sig. Har tänkt lägga några spår och hoppas på ett sökpass. Funderar för övrigt på att ge Glukosamin till Tix i förebyggande syfte med tanke på skadan och artros som förmodligen kommer. Någon som har erfarenhet? Finns ju en mängd olika preparat att välja på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback