Spårat!



Tog oss ut igårkväll och spårade. Ca 500 m spår som låg 45 min. Tix spårar riktigt bra nu men har bråttom, bråttom, särskilt i starten vilket gör att hon springer förbi vinkler och får gå tillbaka. Ska träna många påsläpp med mycket pinnar och godishögar så det händer något som kräver att hon måste ta det lugnt. Är riktigt varmt ute nu (klagar inte) så det är kvällstid som gäller för hundträning. Klockan var 21 när vi tog spåret igår men ändå var det svettigt och klabbigt ute. Och Tix är flåsig med sin dåliga kondis. På dagen igår var hon med Johan och Tuva hos Johans systers familj där hon fick vara med på stranden och bada.

Ikväll hoppas jag på sökträning men det är svårt att få ihop folk. Är riktigt träningssugen och Tixs ben mår så bra också. Men jag får ändå akta mig så det inte blir för mycket. Ska boka en tid till sjukgymnasten nu i av Augusti för att se vart vi står någonstans inför hösten planeringar av träning och tävling. Har anmält till tre lägre spår i septermber iaf så kanske att man kan komma med på ngt. Men tills dess måste det spåras och spåras igen. Längre sträckor, längre liggtid, lägre hastighet, bättre apporterig av pinnarna (kommer med lägre hastighet).

Idag är det fredag så nu är det snart helg. Det ska vara soligt och fint och jag ska mysa runt i trädgården i bikinin så man får lite sol nu efter att ha suttit inne och jobbat när andra fått vara ute. Och så massor av bad såklart och förmodligen en tur på någon loppis (mitt nya nöje).

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback