Bättre och bättre dag för dag...

Det tycker jag att Tix verkar. Stödskenan åkte av efter röntgen i tisdags och nu har hon bara stödbandage vid rastning. Inne får hon gå utan (om hon är lugn). Hon går bra på benet i skritt. När hon kommer i trav så åker det dock gärna upp men det är ju inte många steg innan jag är där och uppmanar henne att gå "saaakta". Imorgon ska vi till sjukgymnasten men samtidigt som  jag skrev det kom jag på att vi har studiebesök  med skolan imorgon så jag får eventuellt omboka tiden. I vilket fall känns det mycket positivt med hennes läkning. Frakturen var helt bra så nu är det bara att hon blir stabil, musklad och uppmjukad i hasen igen så är det klart. Lätt som en plätt...eller?

Igår var det strålande fint vårväder occh jag tränade lite lydnad och ett enkelt uppletande med Krut här hemma. Han är riktigt läraktig nu den lille men det gör inte mycket nytta för mig då han åker hem till skåne imorgon. En hundförare kikade på honom i onsdags och gjorde lite föremåls och kontaktövningar med blandade resultat. Ansvarige beslutade sedan att vi inte lägger mer tid på honom utan att han får åka hem. Känns ju såklart lika bra det även om det är nu som han börjar bli lite lättare att ha att göra med då han  nu är rumsren, fått en hyfsad vardagslydnad och funnit sig till rätta. Förutom med grannen som fortfarande är en riktigt läskig typ! Hoppas att han får det riktigt bra dit han hamnar och jag kan iaf känna att jag lagt en bra grund för fortsatt arbete.

Till helgen åker vi till Vemdalen tillsammans med Johans föräldrar och syster med familj. Blir ju en omställning att pulsa runt i snö några dagar. Hoppas verkligen det blir soligt och skönt dock så det blir härligt att vara ute mycket. Hade velat åka längdskidor med Tix men det går ju såklart inte nu.

Nu ska jag skriva vidare på min sjukvårdsuppgift om förväxlingsrisk mellan berusning och sjukdomstillstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback