Spår i olika former

Dagen började kl 5 då det var dags att stiga upp för att ge sig iväg till skogen och klubbens spårtävlingar. Gick ut spåret och var sedan mottagare till den tävlande på spåret. Echo fick vara med och valla uppletanderutan och plocka i föremålen som skulle användas. Han plockar, bär och lämnar allt utan tvekan.

Sen fick Tix en utmaning i form av det överblivna reservspåret. Hon tog det jättebra i värmen. Sanna som lagt spåret gick med  men behövde bara hjälpa oss en gång. Osäkra jag var ovanligt duktig på att följa min hund som löste vinklar, flera pinnar(inte alla men ändå bra då det var naturpinnar) och knepig terräng mycket bra själv. Hon jobbade på med bra tempo och sug hela spåret trots att hon var varm och flåsig. Jag blev så himla glad och nöjd över henne. Hon har ju aldrig fått ett så långt spår innan.

Nästa stopp på schemat var att hålla spårkurs ihop med Stina för klubben. Åtta förare och hundar blev utskickade att spåra i skogen och så fick de lite tips och råd. De var jätteduktiga.

Vid femtiden var vi hemma med ett sista stopp nere vid sjön så hundarna fick bada innan jag äntligen kom hem och fick mat. Jag som älskar att äta mår inte bra av bara några mackor på hela dagen.

Veckan har varit fullproppad av skola i Stockholm och hundarna har varit med och fått lydnadsträning och spår. Har börjat med lite liggmarkeringar med Echo och det funkar bra men han har ju väldigt lätt för att gripa och bära föremål så det gäller att vara med och bromsa nu i början.

Nej nu är jag för trött för det här...Tänk om man skulle vila lite någon helg ibland. Eller, nej, det låter ganska trist..

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Låter som du haft fullt upp! Men det är så det ska vara! Vila gör man i graven! :)

Postat av: lollo

ni är välkomna ner och ta en helg i vår husvagn och gå på liseberg med nån av oss och Lya när ni vill/kan ;-)

2009-04-28 @ 20:17:01
Postat av: Eva Glimmerdahl

Tänk om man skulle vila lite någon helg ibland. Eller, nej, det låter ganska trist..



HA HA HA HA skrattade riktigt gott åt denna kommentar! Vad roligt att allt går så bra!

Kram på er!

2009-04-28 @ 20:44:13
URL: http://www.hundarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback