Fem dagar kvar...

På söndag kommer jag kunna lägga in dagsfärska foton på Echo då det är dags för honom att följa med hem och bli Alstabo då. Tills dess så får ni hålla till godo med en bild från senaste besöket.



Echo, märkt med nagellack i pannan.



I kväll har vi tränat lydnad i ridhuset i Vänge. Skyddsträningen har varit inställd nu två veckor på grund av att planen är täckt av is så då blir det tid för lydnad istället vilket ju aldrig är fel. Det mesta funkar bra som oftast förutom den förbaskade metallapporten men jag kanske har fått en ny idé (typ den hundrafemtioelfte) som jag ska pröva för att få till ett bra tempo på ingången. Till och med fria följet kändes riktigt bra idag även när vi blev kommenderade och Tix var lagom taggad. Måste ge min tjej lite beröm för hur cool hon är i de flesta lägen och att jag verkligen kan lita på henne. När jag lämnar henne för att hjälpa någon med deras träning så ligger/sitter hon lugnt och väntar på mig utan att säga ett ljud. Hundar runt omkring henne vrålar och far ut mot varandra med hon tittar bara mot mig och lite undrande på dem som om hon tänkte"matte, vad håller de på med?". Känns skönt när man har en liten som kommer hem att hon inte har några egentliga olater för sig. Sen är det klart att hon också kan slå dövörat till ibland och kan hitta på något bus men överlag så är hon ju väldigt smidig och uppför sig bra. Jagar ju inte ens rådjur längre...knack, knack, knack, ta i trä och allt sånt där!!!



Mattes älskling!

Jag har varit sjuk igen. Är sååå less på alla förkylningar som bara löser av varandra. Hade feberfrossa och var helt sänkt i söndagseftermiddag efter att ha ignorerat förkylning och feber under hela helgen. Vill inte vara sjuk och låtsas inte om det så länge det går. Men till slut så fick det bli lite vila iaf och nu så är det klart bättre vilket är tur för jag blir direkt rastlös och allmänt låg av att stanna inne och göra ingenting. Är massor att göra i skolan också så jag var glad att kunna vara med idag igen. Fyra månader kvar nu. Har nog sagt det förrut men, otroligt så fort det har gått.

På lördag styr vi alltså ner till till Jönköping för en natt hos mamma innan vi åker till Göteborg och Krokasmeden för att hämta hem lille Echo. Behöver jag säga att jag längtar?

Avslutar med en rolig bild. Fotograf till detta och de andra två fotona är Cecillia, ständigt med kameran redo. Det tackar vi för!



Mina flickor!


Kommentarer
Postat av: C

Klart du har världens bästa hund i Tix! Skulle du av något outgrundlig anledning behöva adoptera bort henne någon gång hoppas jag att jag har en plats långt fram i kön.



Stort tack för hjälpen med träningen igår, dina råd är ovärderliga för Skrot och mig.



Kram

C

Postat av: Eva G

Hej!!

Åh jag förstår att du längtar, tror du Tix skulle kunna smitta Gadd med lite sånt där lugn he he ;=)

Stor kram på er så hoppas jag vi ses framöver!

2009-02-05 @ 15:45:58
URL: http://www.hundarna.com
Postat av: Cherkan

Vilka fina kort!! Hade man inte gift sig så hade man kanske fått lov att hyra in Cecilia! Älskar det svart/vita Tixankortet....



Kör försiktigt! KRram från oss

2009-02-06 @ 10:30:59
URL: http://emneus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback