Lydnad och uppletande

Igår var det lydnadsträning i ridhuset. Tix fick träna framåtsändandets saktagående genom gruppen. Att springa ut från mig behöver inte tränas så mycket på he, he. Körde lite apportering och bestämde att jag ska sluta träna metallapportering. Det blir ju inte bättre och jag blir bara irriterad. Dessutom trillade min metallapport i bitar vilket jag tar som ett tecken på att den inte ska användas mer. Fria följet känns bra för att vara vi. Funkar bra med lugn belöning i form av någon godis och mys. Hon är väldigt tålig mot störningar och uthållig vilket är positivt men lite stressad fortfarande.

Även Echo fick komma in en sväng i ridhuset och hälsa på folk och titta på hundar. Han skötte sig så bra och åt bara lite hästskit =) Idag var han med på klubben och vallade uppletanderutan. Mette la ut sju av sina föremål till Tix och hon fick plocka in sex saker innan jag bröt då jag inte ville riskera strul på sista i och med att vi körde i tävlingsrutan och det snart är dags för tävling. Hon jobbade bra efter lite spring i början.



Echo fotad av Mette på klubben. Nu har ett öra kommit upp så han är, om möjligt, ännu sötare.

Har nu på kvällen varit ute och låtit Tix springa några sträckor i snön på åkern för att träna flåset. På fredag blir det sökträning vilket inte är en dag för tidigt.

Kommentarer
Postat av: Cherkan

Nä men jag svimmar!! Han är SÅÅ fin så man vill äta upp honom!



Kram till er alla!

Postat av: Eva Glimmerdahl

Hallå där och tack för det gulliga inlägget i vår blogg!

Här är det full fart som alltid ser jag! ;=)

Ska bli spännande att få se den nya stjärnan, nu hoppas vi att det blir vår SNART!!

Stor kram på er!!

2009-02-18 @ 23:24:46
URL: http://www.hundarna.com
Postat av: Josefin

Men visst är det fint när de reser de där strutarna, helt plötsligt blir de mallar i miniformat :-)



Josefin & Heidi Ho

2009-02-19 @ 13:19:10
URL: http://www.eydimork.se/
Postat av: lollo

Himla fin är han, håller med!

2009-02-21 @ 17:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback