Nöjda hundar

Den stora har fått slita i selen framför sparken och efter det ett lydnadspass med varierande resultat (skitmetallapport!!). Blev ingen ridhusträning för henne idag då herr valp behövde vara var hemma och ta det lugnt tyckte jag. Den lille har fortsatt att upptäcka världen bland annat genom en promenad runt det lilla. lilla centrumet i Örsundsbro och en biltur till Enköping. Han är så cool i bilen. Låg och sov när jag kom tillbaka ut från affären, skönt!

Var på ÖB och en djuraffär och införskaffade lite nödvändiga hundprylar. Koppel(kan man väl inte ha för många?), vattenskål till Echos bilbur, matskål till Echo, ny dyna till Tix bur, godis, tuggben och viktigast av allt, en liten tuggknut att stoppa in i munnen på Echo när han lurats till att släppa det bohag, klädesplagg, filt, kudde, arm, fot, tidning eller vad han för tillfället funnit framför näsan och bara varit tvungen att bita i. Kärlek, kärlek , kärlek!

Nu sover han...i soffan. Det är inte jag som tagit upp honom där men jag protesterar inte. Undrar om husse är lika nöjd med Echo i soffan om några månader? Han måste vakna snart och få sitt sista mål mat. De äter ju typ hela tiden valpar, men han har ratat sitt tredje(av fyra) mål nu i två dagar så han kanske redan vill börja dra ner antalet tillfällen att mumsa uppblött torrfoder. Natten tills idag sov han hela natten utan ett ljud. Inte mig emot!

Kommentarer
Postat av: lollo

du kan nog dra ner till 3 mål nu, det går ju ingen nöd på dem ;-) Skönt att han är så duktig fortfarande!

2009-02-12 @ 17:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback