Busa, sova, äta, kissa...


Echo kämpar sig fram i snön.

Vilken underbar liten herre vi har fått hem i Echo. Känns som jag kommer säga det många gånger framöver...tills "tonåren" kommer och jag står här och sliter mitt hår =) Men han är verkligen så cool. Allting är bara så självklart för honom och lika lätt som han har att bli alldeles uppspelt i lek så har han att gå och lägga sig och vila alldeles ensam i ett annat rum än där vi befinner oss. Nu på morgonen fick han sin första åktur i sin del av dubbelburen där bak bredvid Tixan. Vi körde ner till dagis och tillbaka och han låg lugnt och fint utan att må illa eller gnälla. Skönt om han trivs i bilen med tanke på hur mycket jag kör och har hundarna med. Och förhoppningsvis så innebär ju hans framtid en hel del bilåkning på arbetstid. Känns som en oändlighet just nu att den här lilla krabaten ska bli en 30kg stor hund. Men kaxig är han redan iaf och attans vilken kamplust. Inte bara att montera loss här inte och att försöka ta i honom får man inte mycket för då låter den lille bara ännu mer och biter ännu hårdare. Dock verkar han vara riktigt godissugen så det är inga problem att bryta honom i leken och sen lugnar han sig snabbt. Han börjar redan förstå vad han heter och att det är jättebra att springa till mig när jag säger hans namn.
Idag efter bilturen tog vi en lite promenad nere vid sjön. Tix fick springa efter bollen medans jag passade på att koppelträna lillen lite. Han brydde sig inte alls om kopplet, bara pinnade med efter bästa förmåga i snön. Halsbandet har han haft på sig en del innan och det har såklart kliats lite. Längre fram i veckan får det bli lite promenad nere i "byn" så han får se något annat än bara skogen och snön här ute på landet.



I fina halsbandet som inköptes dagen efter han föddes. Passar perfekt!


Nu ligger han och sover på mattan vid mina fötter. Det är ansträngande att vara valp! Tix sover också trots att hon är allt annat än uttröttad stackarn. Blev bara kortispromenader a la Echo i går plus lite bolletande på åkern här utanför. Ikväll får Echo stanna inne med husse så Tix och jag kan göra något tillsammans. I fredags var vi faktiskt ute och sprang i snön och det funkade riktigt bra. Tix drog och jag flåsade efter. Nu är det dock betydligt kallare idag så vi kanske håller oss till lugnare tempo. Eller iaf jag. Tix kan ju få göra sina långa "budföringar" till bollen så får hon iaf lite kondisträning utan någon större ansträngning från mig. Har anmält till årets första söktävling idag så kan vi inte ligga på latsidan. Hoppas vi kan ägna oss åt lite sökträning också snart.



"Om ingen leker med mig så leker väl jag själv då! "


Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis till den lille pojken!

Om du har tid för något annat än att klappa, kela och busa med E så översänder jag en utmaning som jag fått via bloggen, välkommen in vid tillfälle!

Hälsa familjen och hoppas vi ses snart så jag hinner se E innan han väger sina 30 ;)

Postat av: Josefin

En liten hälsning från syster Heidi här nere i snöfria Götet! Härligt att allt går så bra med de små :-)

2009-02-09 @ 12:08:13
URL: http://www.eydimork.se/Hemsida.html
Postat av: Jenny & the Dogz

Vilken sötnos! :-)

2009-02-09 @ 17:27:55
URL: http://dobermania.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Om du ska ner till den så kallade byn och träna Echo så är du välkommen hit så man får kika på honom!

2009-02-09 @ 17:58:56
URL: http://www.flox.webgain.se
Postat av: lollo o stefan

Underbart att läsa!!!

2009-02-09 @ 18:03:04
Postat av: Anna Nordén

åååååååååååååå, vilka valpiga malleöron! mmmmmmmm!

2009-02-09 @ 18:47:52
URL: http://www.freewebs.com/annobert
Postat av: Eva G

Åh så söt han är!!

Vi ser fram emot att få beskåda underverket vid nästa skyddsträning! Stor kram på er!!

Å du, rådjuret Gadd väger in på 30 kg nu! ;=)

2009-02-10 @ 01:55:23
URL: http://www.hundarna.com
Postat av: Eva G

Hej!

tänkte bara tala om att jag lagt in en länk till er på vår hemsida - hoppas det är OK?!

Kram Eva G & Gadd!!

2009-02-10 @ 21:21:50
URL: http://www.hundarna.com
Postat av: Anna Nordén

...appropå länk... d har jag haft på min sida sedan ett tag tillbaka... Hoppas d e okej??



Anna

2009-02-11 @ 22:48:09
URL: http://www.annanorden.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback