Krokasmedens H'Echo



Det sa bara "klick"!



Puss!

En av de två som uppfödarna trodde skulle passa mig var också den som jag fastnade för. Nästan på en gång. Efter några timmars mys och lek med de fem hanarna, nu sex veckor gamla, så kändes det fortfarande som att det var den killen som skulle bli Echo. Han var först iväg från hundgården när de fick komma ut och spatserade utan att bekymra sig iväg från de andra. Tror också han var den som skulle först fram och bita mig i fingret när jag kom fram till stängslet. När vi kom in med dem i köket och jag slog mig ner på golvet så kom han och la sig i knät och lät sig pysslas med och var hur lugn som helst. I dagsläget störst så tydligen har han varit ivrig fram till maten. Han är den rödaste och har en vit fläck på bröstet. Hela kullen var hur mysig som helst och tiden gick väldigt fort innan det var dags att fara hem igen. Två veckors längtan och väntan. Och kanske man skulle passa på att vila upp sig =)
Fler bilder kommer. Min personliga fotograf (lyxigt jag vet!) Cecilia var med så besöket är väldokumenterat. Bilderna är dock stora så jag ska hämta dem på USB-minne i morgon.

Idag har jag aktiverat hund och barn gemensamt genom pulkadragning på skogsvägen här bakom huset. Tix var jätteduktig efter den första oförstående förvirringen i att det skulle vara en pulka i snöre mellan henne och mig. Även Tuva var duktig som satt stilla och tjoade på Tixan och ekipaget välte bara en gång och tog en liten touch i staket på vägen  in på tomten (då Tix fick lite bråttom =)).




Lite suddigt foto med mobilkameran..

Efter den motionsrundan (svettigt!) så fick Tix träna på att släppa och backa ut samt hamna rätt när hon kommer in för bevakning. Kul men halt att hålla sig på fötter i snöblasket. Nu blir det söndagsmys resten av dagen och någon onyttig middag där bearnaisesås ingår ikväll. Mums! Har faktiskt varit duktig och pluggat lite idag samt städat så då kan man förtjäna lite slapp kväll tycker jag.

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad kul att du hittat din nya kille till slut ;). Förstår att väntan är lång men som sagt, kanske sitter bra med två veckors vila och mental uppladdning.

Hoppas att träffa den lille innan han hinner bli för stor.

Kram Linda

Postat av: Eva G

Hallå där!!

Åh vad fin han är "lillbrorsan" ;=)

Gadd tycker att det ska bli väldigt spännande att få se den lille halvbrorsan!

Faktiskt riktigt kul att vi kommer ha 3 krokiga hundar i vårt lilla skyddsgäng!

Stor kram på er & ja, passa på att vila upp dig he he...

2009-01-26 @ 10:37:09
URL: http://www.hundarna.com
Postat av: Mikaela

Så söt han är lille Echo! Hoppas man får träffa honom när han gjort sig hemmastadd hos er! Ha det gott!

2009-01-26 @ 13:01:52
URL: http://www.flox.webgain.se
Postat av: Cherkan

Ja bara SVIMMAR här hemma!! SÅ fin och enligt din beskrivning verkar han ju passa oss....nä, jag menar ER perfekt! =)

Hoppas vi kan ses snart - innan eller efter lillfisen kommer!



KRAM till er alla



2009-01-26 @ 19:25:56
URL: http://emneus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback