När man har långtråkigt...

Så kan man få för sig att återuppta sådant som legat på hyllan länge och väl. Som lydnadslydnad för våran del. För ganska så exakt två år sedan bestämde jag mig för att aldrig mer....Tills idag. Efter ett infall för några veckor sedan då jag i brist på annat fick för mig att utöver brukslydnaden börja träna lite lydnadsklassmoment. Det kändes så bra så att jag gick in på nätet och anmälde till en kl3 i Tierp. Idag var vi där och efter knapphändig träning och utan att ha kört igenom hela programmet och knappt blivit kommenderade så lyckades vi ändå knipa åt oss ett förstapris(Jippi!). och tur var väl det för annars hade jag på riktigt aldrig mer tävlat lydnad. Men nu var det ganska kul. Så kul så det kanske får bli ett försök på elitklass någon gång under året...men bara kanske, inte första prio direkt.



Hopp-apport!



Duktiga Tixan spanar...

En bra start på det nya året alltså. Ett år som jag först och främst önskar ska innebära att jag har en hel och frisk hund och sen om det går bra med träning och tävling så vore det också kul. Sist men inte minst så kommer ju tillskottet Echo om en dryg månad vilket innebär en hel jobb men också massa kul. Vintern är här och det har varit riktigt kallt i många dagar nu. Det har varit lite lugnt med träning över helgerna men nu drar ju en ny säsong igång och det är inte långt till första söktävlingen. På onsdag börjar skolan igen med min sista termin innan det är dags att jobba.

Gott nytt år!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-01-04 @ 03:06:28
Postat av: Mikaela

Grattis!!! Vad duktiga Ni är!

Själv får man träna hårt för att ens lyckas få ett första pris klass 1... hehe...

Postat av: Marie L

Stort grattis-- va kul och en bra start på nya året! (var just in på Tierps hemsida och såg nyheten)

Vi ses i sökskogen--kanske på fredag?

2009-01-08 @ 00:29:32
URL: http://www.123minsida/Minos
Postat av: Jenny & the Dogz

Tack för berömmet! Kul att se att Tixan verkar vara fit-for-fight och ute och tävlar! Grattis till förstapriset!!! Själv kommer jag nog avvakta med tävlandet tills det blir lite varmare.... Inte för att jag tror Heinz bryr sig - men JAG gör det definitivt!!! s

2009-01-10 @ 15:34:20
URL: http://dobermania.blogspot.com
Postat av: Kristina

Tackar för inlägget i min blogg! Stort GRATTIS till första priset!! Härligt! I helgen ska jag åka med ner och kika på "syskonbarnen" för första gången! =)



Trevlig Helg!

Postat av: lollo

Stort grattis! Vi tar hand om nye stjärnan sålänge! Ses till helgen ;-)

2009-01-19 @ 22:04:30
Postat av: Eva G

Åh vad duktiga ni är och vilken härlig start på året! He he tror nog du kommer ha att göra med nya stjärnan och det kommer säkerligen bli hur bra som helst, ses på skyddet!

Massa kramar Eva G & Gadd

2009-01-20 @ 10:16:20
URL: http://www.hundarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback