Semester

Är nu inne på sista semesterveckan. Har varit skönt att vara ledig men jag ser mycket fram emot att få komma igång och jobba på måndag. Inte många gånger man känt så när semestern börjar närma sig sitt slut. Vi har solat och badat i värmen och lite hundträning har det hunnits med men varken jag eller Tix har varit så sugna när det varit som varmast. Echo har dock varit pigg och sugen på jobb som alltid. Älskar att bada gör han också även om simtekniken inte är den bästa ännu.

Förra veckan var vi på det årliga sommarbesöket i Jönköping där vi fick husera hos snälla mamma trots att vi är så många och vissa av oss fäller en hel del hår. Dessutom har mamma och bror fått stå ut med att en liten kaxig hund placerat sig i hallen och försökt ha åsikter om hur de ska röra sig i lägenheten- Nej Echo, det är inte ok! Den herren behöver ett ständigt ont öga från matte på sig-då sköter han sig bra minsann. Echo har fått mycket bra miljö och vardagslydnadsträning eftersom mamma bor mitt i stan och vi varit mycket ute och promenerat där. Han sköter sig bra och håller sig lugn med bra fokus på mig även mitt bland massor av folk och liv. Även hundmöten börjar funka riktigt bra nu när vi haft möjlighet att möta lite hundar. Han har även fått leta saker och busa med mig i mörkret i källaren under mammas hus. Allra längst in i mörkret fanns en lucka i golvet som var ranlig och dånade när man gick på den. Där fick jag en liten tvekan från Echo men den försvann snabbt efter lite dragkampande stående på luckan. Annars finns det ingen tvekan för någon miljö så här långt.



Platsliggning på hamnfestivalen i Enköping.



Bad i Rocksjön, Jkpg



Knepigt att klättra på stenar vid Vättern.

Nu hoppas vi på någon mer dag av sol och bad innan veckan är slut... och träning!

Kommentarer
Postat av: Eva G

Gud vad mysigt det låter!!

Å semestern har varit välförtjänad så flitig som du varit med allt i år!

Stor kram på er!

Postat av: Gadd

Hallå där!!

Ses vi på krokalägret??? Kram!!

2009-07-23 @ 21:47:39
URL: http://www.hundarna.com
Postat av: lollo

vad stilig han blivit! liten tumme i ögat kan jag tänka mej att han behöver ;-)

2009-08-18 @ 01:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback