Vilken helg!

I torsdags firades min examen med finuniform, stadshusbesök och efterföljande middag med nära och kära. Jag blev bortskämd med presenter och en jättemysig kväll. I morgon ska jag för första gången gå till mitt nya jobb!!

Igår åkte familjen ner mot Jönköping igen och jag gav mig iväg till Knivsta för att tävla sök. Jenny tävlade också så det var trevligt sällskap men tyvärr var det inte någon av oss som lyckades riktigt så bra som vi önskat. Var mycket som var bra men har man inte alla figgar med sig över 300meterslinjen så hjälper inte det. Tix gjorde nog ett av sina snyggaste sökarbeten någonsin...men, men... Vi bröt och åkte och spårade istället för att fokusera om mot söndagen och skyddstävlingen som väntade. Hade spårat ett mindre lyckat spår (viltstörning) i veckan så det blev ett enkelt och kort spår med lite pinnar så vi fick en bra känsla.

Så idag var vi i Heby och tävlade lägre skydd. Var uppe 04.45...Gäsp! Spårade i fin och öppen skog vid Tärnsjö och det gick som en dans. Även budföringen strax därefter funkade utan problem till min glädje då vi haft en del konflikter kring detta moment. Kändes skönt med en sådan start. Innan klockan var tio hade vi klarat av även lydnaden som gav flera bra betyg så jag hade en fortsatt positiv känsla. Sen blev det att vänta... Det var dock en hel del ekipage strukna i eliten så vi kom igång med skyddet vid halvtvå. Var mycket nervös då det ju bara var min andra skyddstävling, men som vanligt så känns det genast bättre när man kliver in på plan och kommer igång. Vi fick betyg på alla moment och det som jag varit osäkrast på, fasttagandet, funkade även det. Drog dock till med ett dubbelkommando efter stöten för säkerhets skull. Fick nerdrag på överfall och fasttagande pga "dålig kraft/lamt" men figgen sa att det var bra stötar och att det inte kändes tveksamt, så det känns ok ändå. Betygen räckte tillslut till 506 poäng och uppflytt! Blev helt klart en nytändning för mig och nu är jag jättesugen på att träna in lite nya moment, finslipa det som behövs och tävla högre till hösten.

Ikväll har jag gjort min samhällsplikt och röstat. När jag ändå var nere i "byn" tog jag en promenad längs hamnen och Echo fick gå på bryggorna, klättra på murar och träna lydnad med störning. Funkar jättebra med lydnaden. Läggande och ställande går snabbt och bra och även stadgan börjar komma. I fria följet behöver vi öka på och komma ut på lite sträckor men jag känner ingen brådska. Han har bra fokus på mig i alla moment. Även platsen går bra med en hel del rörelse av folk, hundar och bilar runt omkring. Träffade en halvsyster till Echo idag och fick höra att det fanns en hel del likheter mellan dem, framförallt kaxigheten och humöret. Kan det ha något med deras gemensamma pappa att göra?!

Nu ska jag se till att bli utvilad inför morgondagen...

Kommentarer
Postat av: Carina

Stort Grattis Till Uppflyttningen och Vinsten i skyddet!!! Och även ett stort grattis till din examen!!!

Ha det bra kram Carina & Lei-Anns Baqqi....

Postat av: Mikaela

Grattis grattis till uppflyttningen och vinst i skyddet! Kul!

Och än en gång, grattis till examen!

Trevlig sommar önskar Mikaela med hundar

2009-06-08 @ 09:50:25
URL: http://www.flox.webgain.se
Postat av: Jenny & the Dogz

Och grattis från mig med! Kul att det gick så bra på skyddet!

2009-06-08 @ 19:45:07
URL: http://dobermania.blogspot.com
Postat av: Eva G

STORT GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!

Herregud här fanns det ju massa saker att fira!

Vi jublar och applåderar - både uppflyttade Tix och "konstapel matten" ;=)

Stor kram så ses vi imorgon!!

2009-06-08 @ 20:58:37
URL: http://www.hundarna.com
Postat av: Mette med Tricksy

Stort stort GRATTIS till uppflyttning till fullfjädrad POLIS med högreskyddshundsklass på snälla Tix. tyvärr är jag inte hemma på fredag men ha en kul fest, presenter får du av mig m.fl...

2009-06-09 @ 04:15:28
Postat av: Marie L

Stort Grattis till uppflyttningen och till examen förstås, bra jobbat!



(Snälla försök fixa MH till annat datum är 29-30 aug!!!!Blir både glad och tacksam då--Tack på förhand!)

2009-06-09 @ 23:33:29
URL: http://www.123minsida.se/Minos
Postat av: Ema

Tittade in en sväng och såg att du tagit examen, grattis och grattis till uppflyttet oxå!

Hoppas du och Echo får ta många busar i framtiden!!

2009-06-11 @ 07:23:18
URL: http://www.ringsport.se
Postat av: Anonym

JÄTTEGRATTIS!!! Både till examen och uppflyttet!

2009-06-14 @ 19:57:51
Postat av: Marie Sverin

Hej

Som Tävlingsledare på skyddet så tycker jag ni skötte er JÄTTE bra grattis till Vinsten och uppflyttningen och tack för lånet. Kira mår bättre men det finns sviter kvar men vi tränar igen.

Hoppas vi ses någon gång.

2009-06-17 @ 11:33:53
URL: http://www.marieteams.blogspot.com
Postat av: Eva G

Kikar in & önskar er en riktigt Trevlig Midsommar!

Kram EvaG & Gadd

2009-06-18 @ 20:01:17
URL: http://www.hundarna.com
Postat av: Veronica

Hej Emma



Skitkul att du bloggar. Vi kommer att hålla koll på er..

Syns på träningen

Ha en skön sommar



Veronica o hundarna

2009-06-18 @ 21:10:31
URL: http://www.vhjerpe.se
Postat av: lollo och stefan

Här har det hänt grejjer!!! JÄTTEGRATTIS!!! och Glad midsommar!

2009-06-19 @ 16:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback