Helgen gick fort förbi..

Två pass sökträning har hunnits med varav ett pass föregicks av att fixa bana inför nästa veckas tävling. Söket i fredags gick riktigt bra och jag var jättenöjd med allt. Igår var det mesta bra och det är väl det jag ska lägga på minnet med tanke på tävlingen som är på lördag. Var och lyssnade på Frida Sundberg som pratade mental träning för tävling, i torsdags på Brukshundcenter. Så nu ska det tänkas på det positiva här och så behöver jag bli mer fokuserad på uppgiften, både vid träning och tävling. Echo var med och "lyssnade" och var lugn och duktig med sitt ben nästan hela tiden.

Ska snart ge mig iväg till PHS, Solna, men börjar inte förens vid lunch idag. Hela denna vecka är det alltså pendling som gäller men sen återgår livet till det normala igen, tack och lov. Det har blivit en hel del miljöträning för Echo under veckan. Flertalet skott, helikopter över huvudet, gallertrappor, hundar och folk. Ingenting bekommer honom. Vi gick upp för en spiralgallertrappa till en galleravsatts två meter upp och lekte/kampade där, inte en tvekan. Men i lördags lyckades jag faktiskt hitta ett skumt ställe som vi fick träna lite på, blev nästan nöjd över att han äntligen  fick en utmaning. Vi promenerade runt kring en bensinstation medans Johan körde bilen genom tvätten. Det var lite gallergång igen och allmänt buller, bilar och folk som inte var något konstigt med. Sedan hittade jag en smal, ganska mörk  Trappa ner till en källardörr vid en skola i närheten. Nere i trappen var ett ventilutblås som dånade och det stank av piss och var allmänt otrevligt. Detta gav alltså en viss tvekan från Echo som stannade på översta trappsteget. Ville inte släpa eller locka honom (blir så stor grej av det då) utan jag lyfte helt enkelt ner honom och så mös vi/lekte och åt godisar längst ner. Sedan gick vi upp, och ner och upp och ner och då var det bara att knata ner tyckte Echo och så var det bra med det.

Igår blev det bus i snön med Jennys Dobbis Heinz och Cecilas Spaniel Elsa i skogen medans vi fixade sökbana. Han hängde på bra men  tyckte nog det vara ganska skönt att komma in bilen och vila efter en stund. Fick möjlighet att låta Echo kika på skidåkare och hästar med ryttare och ta kontakt med matte när de for förbi, dutti hund!






Bollbus på PHS


Pulsa i snön är kul!

Läste skrattande i Heidis blogg (Echos syster) att matte jagat valp 17 varv runt innegården. Känner igen det där allt för väl. Echo skulle inte med till bilen här en morgon. Behöver jag förklara min irritation närmre när Tuva sitter i bilen och ropar, vi ska till dagis och jag har bråttom till skolan? Echo höll sig på behörigt avstånd och knatar också utan att fundera iväg från huset och mig och tills slut så fick jag fnatt och jagade honom (så, så fel!!!). Hur kan en så liten hund vara så snabb. Har förfinat metoden något efter det...hrm, så roligt ska han inte få det igen. Annars är det massor som funkar hur bra som helst....he, he!

Nej nu måste vi bli klara och komma iväg. Ha en toppen vecka!

Kommentarer
Postat av: Eva G

Ojojoj va flitiga ni är, precis så flitiga skulle vi verkligen behöva vara och min högsta önskan just nu är fler timmar på dygnet! ;=)

Stor kram på er!!

Postat av: lollo

Härlig läsning, bra att han har lite intrigritet och inte låter sig infångas så lätt ;-)

2009-03-05 @ 21:32:03
Postat av: Marie L

STORT GRATTIS till Cetret i sök idag--kul!

Vi ses i sökskogen.

Marie o Minos

2009-03-07 @ 19:54:35
URL: http://www.123minsida.se/Minos

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback