Läger

Denna helgen ägnar vi oss åt skydd på läger på Heby BK. Instruktör är Åke Naalisvaara från "någonstans långt norrut" och efter denna första dag känns det som han har en del att tillföra vår träning. Just nu är det mest att vi inser att vi har en massa problem som jag inte visste om. Man går in på planen och vill köra något som inte funkar och går av med x antal nya delar som inte är som de ska. Det gäller att hålla humöret uppe och se möjligheterna och nyttan med det hela. Blir bara stressad för att jag anmält till tävling snart. Vi får se hur det känns när lägret är slut på söndag. Både jag och Tixan är trötta redan idag efter tre pass, puh! Skönt att åka hem på kvällarna och sova i egna sängen och vara med Tuvisen en liten stund. Verkar inte direkt vara några tidiga kvällar borta på lägerplatsen... Förhoppningsvis blir det några foton från träningen om någon kan hålla i kameran åt mig.

Echo har fått komma ut och titta, träna lite lydnad och bara göra ingenting..Det sistnämnda gick väl sådär när det kördes skydd mitt framför näsan. Inte helt otippat har Echo en del att tycka till om angående den aktiviteten. Så fort jag körde lite kontaktövningar och annan lydnad släppte han det dock fullständigt och höll all fokus på mig.

I tisdags prövade jag att köra sök med tre jackor som figuranter. Har bara kört markeringar så förut men nu gjorde jag en hel bana, knappt 200m. Var ju jättesmidigt att knata ut i skogen här hemma. Echo fick rastning när vi fixade rutan. Var dock lite flåsigt för mig att valla den själv med en förkylning som spökar. Sen hem och hämta Tix och ut och köra. Funkade riktigt bra även om det var lite tveksammare skall än vad hon brukar ha. Bör väl inte köra för mycket så men det är ett bra komplement till den riktiga sökträningen. Bra konditions och tomslagsträning och hon gjorde mkt bra slag denna gång, duktig tjej.

Nu ska det slappas och samlas kraft för morgondagen..

Kommentarer
Postat av: lollo

Vad roligt att ni fått träna för Åke!!! Han var en av stefans lärare på Björkmans och Stefans chef bra länge, honom har vi båda mycket respekt och tillit till!!! Lycka nu till på tävlingen med Tixan

2009-05-21 @ 20:47:18
Postat av: Stefan

Hälsa från mig till "apan" Åke ( Han har ett helt unikt minspel då han figgar, det brukar ge resulat på hundarna ).

2009-05-22 @ 14:34:18
Postat av: Josefin

Jösses, jag kan tänka mig hur Heidi skulle bete sig med skyddsträning mitt framför näsan, vilket liv det skulle bli! De har ju något bestämda åsikter dessa H-uliganer :D

Postat av: Annica E

Här händer det grejer! Valp och cert och jag vet inte vad. Kul! Har svår sök-abstinens. Provade damma av Sazza på ett läger för ett tag sedan och hon har tydligen inte glömt något från Uppsala-tiden. Gick som en klocka trots flera års uppehåll.

Har fått hem min nya stjärna Mido nu. Sazza får äntligen vara soffhund med sin husse (och slippa låtsas kunna spåra, hehe) och jag har fått för mina synder ;)

2009-05-23 @ 14:25:53
URL: http://www.sazza.se
Postat av: Eva G

Kul att det är full rulle som alltid!

Jadå, jag tror nog att du får plats med två mallar ;=)

Stor kram på er & tack för inlägget i vår blogg!

//Eva G & Gadd



p.s ja hoppas kunna vara med på nån skyddsträning snart, datumen bara krockar ;(

2009-05-24 @ 00:47:38
URL: http://www.hundarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback