Sjukstuga

Tuva är sjuk. Kräktes natt och dag igår och har nu feber och vill inte kliva ur sängen. Så jag ligger bredvid med dator och lagbok i knät och pluggar och hundarna ligger runtomkring och sover. Echo kommer nog inte vara nöjd med denna situation länge till. Tur det finns en hundgård att kasta ut dem i, sen får de aktiveras när Johan kommer från jobbet.

Åter till lägret. Det som började på botten tog sig faktiskt och blev bättre även om det behöver jobbas vidare med det som inte är klart. Vi har kört mycket i korgen för att få till fasttagandet och bevakningar i korg. Även bevakningarna i ärm har vi kört en hel del där det är släppanden på ny figurant och med mig på avstånd som vi fått bråka en del om. Det märktes att Tix var trött och gick ner sig lite av allt bråk så hon fick lite kul och gasande övningar sista dagen. Carina, se hemsidan:
http://www.ängestorpshappylei.se , fotade en del. Tack för korten!



Transport..det funkar iaf hyfsat.



Tix får lite retning inför fasttagandet.



Finaste!

Jag körde igenom lägreprogrammet tävlingsmässigt vilket var nyttigt för mig som har så lite rutin. Blev nervös bara inför det så de blir väl 10 ggr värre på tävlingen. Är så nyttigt att få veta allt knasigt man gör som man inte tänker på. Att jag går lite nära vid överfallet. Och att jag ju tittar på Tix när jag ska hämta henne efter bevakning. Hur smart är det när hon är lite tryckt av mig och vi har problem med att hon flyttar sig. Så enkla saker att åtgärda som ger resultat. Var också intressant att se de andra ekipagen som var på olika utbildningsnivå från grön till elit, och olika typer av hundar. Blev lite förtjust i en Schäfer (!?) från Kargalandet. Kom dock på att det nog var för att den var lite malleliknande i utseendet, påminde om Echos pappa men med grå Schäferkostym på. Har för övrigt aldrig hört så mycket om vilka brister mallarna har....lite tröttsamt. Annars var det ett bra gäng och en instruktör som passade oss. Hoppas kunna vara med nästa år igen.

Nu ligger fokus alltså på sök och skyddstävling nästa helg...Eller det finns ju lite annat som kommer emellan. Jag har min examen om en vecka och nu på lördag firar vi med klassen vilket blir grymt kul. Men på hundfronten är det spår, skydd, sök, lydnad som gäller..allt på en gång med andra ord =)

Kommentarer
Postat av: Carina S

Halloj!!

Det var kul att träffas och jag hoppas vi möts igen snart!! -Smedsbo kanske??!!!

Om inte annars syns vi på tävlingen!!

Lycka till med allt!!

Kram Carina & Lei-Anns Baqqi....

Postat av: Eva G

Ha ha h aha jag håller med dig att man får höra ang. mallens fel & brister!!

Har nog aldrig haft en ras som folk varit så tvungna att kommentera tidigare!

ojoj, här är det verkligen full fart!

Grattis i förskott till Examen!

2009-05-28 @ 10:17:49
URL: http://www.hundarna.com
Postat av: Josefin

Jag har aldrig hört så många skräckhistorier om en ras som om malle. Det är tur att man inte är lättskrämd för då hade jag aldrig vågat skaffa mig en egen :D

2009-05-29 @ 00:10:34
URL: http://eydimork.bloggagratis.se/
Postat av: Jenny

Hehehehe... Ovanstående kommenterare kan aldrig ha haft en dobermann.... ;-) Då är man så van vid att höra skit att man inte reagerar längre.... menvisst är det tråkigt! Det vore trevligare om folk bara höll klaffen om de inte hade något konstruktivt att komma med (vilet de sällan har - de vill bara gnälla!)

2009-06-07 @ 01:39:41
Postat av: Marie L

Stort grattis till uppflyttningen, va kul och va ni är duktig!

Lycka till i högre och grattis till examen!

2009-06-07 @ 20:59:05
URL: http://www.123minsida.se/minos
Postat av: Linda & Zting

GRATTIS!

Var in på Hebys sida och skulle kolla hur det gått för Thomas då jag inte hade möjlighet att komma o kika i dag och såg att ni var med, med gott resultat!!!



Ha det så bra och klappa Tix från mig!

2009-06-07 @ 21:38:58
URL: http://www.zting.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback